Американець вкрав українську балерину

14 травня в Нью-Йорку перед будівлею Рокфеллер Центру відкрили 14-метрову надувну скульптуру Джефа Кунса “Балерина, яка сидить”. Втім, уважні фахівці помітили, що скульптура ідентична фарфоровій статуетці української мисткині Оксани Жникруп “Балерина Лєночка”. Отже, розпіарений американець вкрав українську балерину? Давайте подивимося.

Ось фото скульптури Кунса в анфас:

Як розпіарений американець привласнив українську статуетку
Джерело: http://www.designboom.com

Ось фото скульптури Кунса в профіль:

Як розпіарений американець привласнив українську статуетку
Джерело: http://www.designboom.com

А ось фарфорова статуетка Оксани Жникруп, яка  від 1952 до 1993 року жила і творила в Україні. Виявляється, назва цієї роботи “Балерина Лєночка”:

Як розпіарений американець привласнив українську статуетку
Джерело: http://vechi.com.ua

До речі, ці статуетки можна знайти в крамницях. Тож там є більше зображень.

Ось профіль:

Як розпіарений американець привласнив українську статуетку
Джерело: http://temporum.com.ua

Ось фас:

Як розпіарений американець привласнив українську статуетку
Джерело: http://temporum.com.ua

Попри таку разючу схожість роботи американця з класикою українського фарфорового мистецтва, Джеф Кунс спокійно виставив “свою” балерину як власний доробок з власною назвою – “Балерина, яка сидить”. Більше того, він виставив на цю роботу свій копірайт, сиріч авторські права.

Таке нахабне передирання творів мистецтва у цивілізованому світі називається плагіатом. І “митці”, що практикують плагіат за свої дії зазвичай отримують “чорну мітку”. Адже твори Оксани Жникруп зберігаються в Національному музеї українського народного декоративного мистецтва, а отже є надбанням української культури.

Дуже дивно бачити приклад такої крадіжки інтелектуальної власності від представника країни, що постійно дорікає Україні високим рівнем інтелектуального піратства. Тож, реакція на такий плагіат від Міністерства закордонних справ України і українського посольства в США була би дуже доречною.